Kundesegmentering
Rådgivning > Gæsteoplevelsen > Kundesegmentering
Formålet med kundesegmentering er at forstå gæstens behov og følelser, for at kunne skabe gæsteoplevelser, der matcher netop dem. Ved at træne kundesegmentering bliver medarbejdere ligeledes i stand til at kunne identificere gæstetyper på få sekunder og således tilpasse gæsteoplevelsen.
Hvilke fordele, kan I opnå?
Dybdegående indsigt i jeres gæsters adfærd og behov.
Værktøj til at arbejde målrettet med forskellige gæstesegmenter i driften.
Øget fokus på gæsterelation og gæsteloyalitet.
Øget kundeloyalitet.
Ved at lære vores gæster “rigtigt” at kende, kan vi hele tiden udvikle vores gæsteoplevelser, så de overstiger gæstens forventninger.
I lærer at tænke gæsten som et menneske med værdier, holdninger og drømme, og bruge denne viden strategisk. Vi udarbejder en adfærdspsykologisk analyse for hvert segment. Vi laver fortællinger om de forskellige “personas" (gæstetyper), som er lette at huske for medarbejderne, og vi kan supplere med træningsværktøjer til medarbejdere, der skal lære at genkende gæstetyperne og reagere forskelligt i forhold til serviceleverancen.
Rådgiveren
Marie Louise Larsson
Jeg er uddannet cand. soc. i Service Management og har flere års erfaring indenfor restaurant- og hotelledelse.
Min passion er oplevelser! Jeg elsker når oplevelser “går op i en højere enhed”, og når jeg som gæst får vækket alle mine sanser og følelser. Jeg stræber altid efter at skabe helhedsoplevelser, der forankres i driften - for uden driften bliver det ikke en succes. Derfor arbejder jeg både strategisk, taktisk og operationelt.
Jeg glæder mig til at lære jeres unikke gæsteoplevelse at kende!
Praktisk info
Honorar – vores honorar for et forløb er afhængig af det indhold, vi aftaler.
Involverende rådgivning – hvis vi transformerer vores rådgivning i forbindelse med forløbet til uddannelse, vil I kunne søge refusioner. Det hjælper vi jer naturligvis gerne med.
Alle beløb er ekskl. moms
Økonomisk tilskud
Hvis vi konverterer rådgivning til uddannelse, for at involvere en større gruppe medarbejdere, kan I søge flere forskellige former for tilskud.
Vi hjælper med at afdække de muligheder, der er. Vi kan også beregne, hvor meget I kan søge, forinden I træffer beslutning om, hvad I gør.
Hør mere
Ønsker I mere information, så kan I skrive til Marie Louise Larsson HER eller ringe på 70 23 48 08.
I kan også udfylde nedenstående formular.