Uddannelser > Kurser
Kurser
Vores kurser er specifikt udviklet til hotel- og restaurationsbranchen.De støtter både jeres medarbejdere og virksomhedens rejse mod at opnå jeres udviklingsmål inden for bl.a. gæstefokus, indtægt og medarbejdertrivsel.
Vi gør teori til praksis og sikrer, at viden og færdigheder aktivt trænes og anvendes effektivt i den daglige drift.
Hvordan sikrer I, at både virksomheden, medarbejderne og ledelsen opnår succes? Og hvordan når I jeres mål, samtidig med at gæsterne får en god oplevelse, de ikke glemmer?
Med vores dybdegående branchekendskab ved vi, hvad der fungerer – og hvad der ikke gør – og vi tilpasser løbende vores kurser, så de altid matcher den nyeste udvikling.
Vores kurser hjælper med at udfylde de kompetencehuller, I oplever i jeres drift eller hos medarbejderne.
Vi fungerer som jeres ekstra ressource, der sikrer kontinuerlig træning af de nødvendige kompetencer, samtidig med at vi sikrer både fremragende gæsteoplevelser og høj medarbejdertrivsel.
Vi tilbyder kurser, der imødekommer de mest efterspurgte behov i branchen, men vi skræddersyr også gerne et forløb, der passer præcis til jeres specifikke ønsker og udfordringer.
Sprog og arbejdspladskultur
Dette kursus henvender sig til medarbejdere med en anden sproglig baggrund og giver indsigt i, hvordan man navigerer på en dansk arbejdsplads i hospitality-branchen. Forløbet vil fokusere på at styrke deltagernes forståelse for virksomhedsrelevante fagbegreber, samt udvikle kommunikative og samarbejdskompetencer, der er afgørende i en moderne og dynamisk hospitality-virksomhed.
Forløbet kan struktureres som en kombination af fysisk og virtuel undervisning samt selvstændig online læring. Dette sikrer fleksibilitet og tilpasset undervisning, som gør det muligt for deltagerne at opnå optimal læring, uanset forudgående niveau og arbejdsansvar.
-
Dette kursus er særligt målrettet medarbejdere med en anden sproglig baggrund, der arbejder i hotel- og restaurationsbranchen og ønsker at blive mere fortrolige med den danske arbejdspladskultur, samt opbygge kompetencer inden for kommunikation og samarbejde.
Kurset er relevant for:
Medarbejdere, der ønsker at forstå og navigere bedre i danske virksomhedsrammer og få indsigt i værdierne og strukturerne på en dansk arbejdsplads.
Medarbejdere, som har brug for at lære fagbegreber og specifikke kommunikationsformer, der anvendes i netop deres virksomhed og branche.
Teammedlemmer, som arbejder i krydsfeltet mellem kundekontakt og internt samarbejde, og som ønsker at styrke deres kompetencer i at samarbejde på tværs af teams.
Medarbejdere, der vil bygge bro mellem deres sproglige og kulturelle baggrund og de forventninger, de møder i en dansk hospitality-virksomhed.
Kurset vil især være en fordel for både medarbejdere og ledere, som vil fremme et arbejdsfællesskab, der understøtter diversitet og inklusion, samtidig med at der fokuseres på service og kvalitet.
-
I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.
Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.
-
Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.
Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.
For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.
Forebyggelse af psykologisk utryghed og krænkende handlinger
Hvordan kan vi være sikre på, at vi ikke uforvarende krænker hinanden i hverdagen? Det kan ske, ikke af ond vilje, men fordi vi har en humor eller omgangstone, der ubevidst kan virke sårende. Især hvis vi er mange, der har arbejdet sammen længe, tænker vi måske ikke over, hvordan vores ord og handlinger påvirker andre.
Vi giver jer de nødvendige redskaber til at forstå de dynamikker, der kan føre til, at nogen føler sig krænket, utrygge eller udenfor.
I får indsigt i, hvordan I kan håndtere disse situationer ansvarligt og tage vare på alle involverede parter, hvis krænkende handlinger skulle opstå på jeres arbejdsplads.
-
Kurset er målrettet medarbejdere på alle niveauer i branchen og kan supplere jeres interne træning og onboarding.
Det er også ideelt som kickstart til en ny sæson, hvor alle kan finpudse deres færdigheder og blive skarpere på det, der fungerer i hverdagen.
Programmet er desuden velegnet til et "brush up" for jeres AMO-repræsentanter, når der er behov for at genopfriske rutiner og sikre, at alle er på samme niveau.
-
I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.
Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.
-
Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.
Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.
For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.
Konfliktknuser
Dette kursus er for dem, der ønsker at håndtere uenigheder blandt gæster, medarbejdere og kollegaer på en effektiv og konstruktiv måde – før de vokser til drænende konflikter. Uanset om du er har gæstekontakte, arbejdsmiljørepræsentant eller blot vil udvide dine kompetencer inden for konflikthåndtering, giver kurset dig redskaberne til at tage fat i problemerne, inden de eskalerer.
Du lærer om forskellige konflikttyper og konfliktens natur – herunder hvordan konflikter opstår og udvikler sig. Du vil også få øje for de signaler, der indikerer uenigheder i samarbejdet og kommunikationen, så du kan reagere i tide.
Kurset giver dig en dybere forståelse af sammenhængen mellem kommunikation og konflikter, så du bedre kan analysere, hvilken konflikttype du står over for – både hos andre og i dig selv. Derudover lærer du at håndtere konflikter og pressede situationer med ro og indsigt.
Endelig får du konkrete værktøjer til at tackle konflikter på en respektfuld måde og begynde nedtrapningen, uanset hvilken type konflikt, der er tale om.
-
Kurset er målrettet medarbejdere på alle niveauer i branchen og kan supplere jeres interne træning og onboarding.
Det er også ideelt som kickstart til en ny sæson, hvor alle kan finpudse deres færdigheder og blive skarpere på det, der fungerer i hverdagen.
Programmet er desuden velegnet til et "brush up" for jeres AMO-repræsentanter, når der er behov for at genopfriske rutiner og sikre, at alle er på samme niveau.
-
I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.
Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.
-
Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.
Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.
For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.
Den svære samtale
Den svære samtale er ofte noget, man har tendens til at udskyde. Det er helt naturligt at føle sig usikker eller nervøs ved tanken om at skulle tage fat i en udfordrende samtale. Netop derfor kan et kursus i Den svære samtale være utroligt givende og hjælpsomt.
Kurset hjælper dig med at forstå, hvorfor du synes, samtalen er svær, og giver dig de redskaber og den struktur, du har brug for til at håndtere samtalen på en konstruktiv måde. Du får øget selvbevidsthed og indsigt i dine egne reaktionsmønstre, så du kan navigere i samtalen med større overblik og sikkerhed.
Du bliver bedre rustet til at håndtere udfordrende samtaler, både i dit professionelle og personlige liv. Kurset giver dig værktøjer til at forberede dig grundigt, en dybere bevidsthed om, hvordan følelser påvirker samtaleforløbet, samt kommunikationsværktøjer til at sikre en åben og respektfuld dialog.
Desuden får du viden om, hvordan du kan forebygge eskalering af en potentiel konflikt under samtalen og skabe et konstruktivt samtaleforløb, hvor begge parter føler sig hørt og forstået.
-
Kurset er målrettet medarbejdere på alle niveauer i branchen og kan supplere jeres interne træning og onboarding.
Det er også ideelt som kickstart til en ny sæson, hvor alle kan finpudse deres færdigheder og blive skarpere på det, der fungerer i hverdagen.
Programmet er desuden velegnet til et "brush up" for jeres AMO-repræsentanter, når der er behov for at genopfriske rutiner og sikre, at alle er på samme niveau.
-
I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.
Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.
-
Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.
Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.
For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.
Vi vil gerne høre mere
Ønsker I mere information, så kan I skrive til os på
info@asnaes-vangstrup.dk eller ringe på 70 23 48 08.
I kan også udfylde formularen.