Projekter > RelationManager

 RelationManager


Brugervejledninger til Loopon:

PDF

Video

LOGIN HER

Loyalitets-værktøjskassen til
hotel-, restaurantions- og oplevelsesbranchen

Gæsteservice og værtsskab er virksomhedernes hjerteblod, og gæsteloyalitet er en måde at måle indsatsen. Loyale gæster køber mere, deler mere, og de anbefaler virksomheden til venner og kolleger. 

RelationManager er den digitale motor bag Dansk Gæste Loyalitets Indeks. RelationManager måler hotel- og konferencevirksomheders aktuelle evne til at skabe loyalitet med gæstens oplevelse af virksomheden i centrum.  

RelationManager er et strategisk ledelsesværktøj, der tager udgangspunkt i kundeloyalitet fremfor en traditionel tilfredshedsmåling

Net Promoter Score

Gæsteloyalitet måles med en såkaldt NPS-score. Det er en forkortelse for Net Promoter Score. NPS er en globalt forskningsbaseret og anerkendt metode til måling af kundeloyalitet. Læs mere om NPS her

Asnæs & Vangstrup er certificerede i Net Promoter Score af virksomheden bag systemet Sametrix. Vi ejer, udvikler og driver RelationManager i samarbejde med den førende nordiske partner på området. 

Gennem opdeling af gæsterne i kritikere, passivt tilfredse og ambassadører opnås en unik viden om de forhold, der driver kundeloyaliteten.

 
 
 

Hvorfor måler vi NPS?

Der er store økonomiske gevinster i at forstå loyalitets-parametrene i sin virksomhed. Fordi loyale kunder køber mere, kommer oftere, anbefaler virksomheden til andre og accepterer flere fejl uden at klage. Kritiske kunder er derimod gæster, der formentlig ikke vil komme igen, og som gennem klager eller ved besværlig optræden koster virksomheden flere ressourcer.

 

Branche benchmark

Dansk Gæsteloyalitets Index målinger tager udgangspunkt i en systematisk kortlægning af servicerejsen med målinger i kritiske kontaktpunkter. Det er med til at identificere forskellen mellem gæstens forventning og den faktiske oplevelse.

Dansk Gæsteloyalitets Index har ved hjælp af RelationManager skabt en systematisk måling/benchmark af branchens NPS i Danmark.  

 

Du kan forbedre gæsteoplevelsen

Du kan forbedre gæsteoplevelsen via systematisk måling af gæsterejsen

Via måling i relevante kontaktpunkter, som gæster oplever under deres ophold hos jer, stiller RelationManager de spørgsmål til dine gæster, som du efterfølgende kan bruge til at analysere og optimere gæsterejsen. 

"Du skal behandle dine kunder, som du selv ønsker at blive behandlet"

Det er en sætning, man har hørt mange gange, og dét er præcis, hvad RelationManager er designet til - at få flere loyale gæster, der køber mere og anbefaler din virksomhed. En let og effektiv genvej til at give dine kunder mere af dét, som de sætter pris på!

 

Vidste du, at …

  • Loyale kunder skaber op til 10 gange så stor omsætning som almindelige tilfredse kunder?

  • Virksomheder, der har styr på deres loyale kunder, vokser 30% hurtigere end andre virksomheder?

  • Personalet i 50-60% af alle handlinger vurderer deres egen indsats højere end gæsterne gør?

  • En gennemsnitlig stigning i NPS på 7% medfører en vækst i indtægten på 1%?

Det er guld værd at vide, hvad dine kunder vil have mere af! Og nok så vigtigt – hvad der ikke betyder så meget for dem. Det kan du opnå med RelationManager.

 
 
 

Hvordan kommer jeg i gang?

Vil du høre mere eller prøve systemet uden beregning i to måneder, så kontakt Zeljko Bratic på analyse@asnaes-vangstrup.dk

Du kan også ringe til os på 70 23 48 08

 

Har du allerede RelationManager?

 

Forretningsbetingelser vedrørende databehandling