Om os > Udtalelser fra samarbejdspartnere

Udtalelser fra samarbejdspartnere

“Der er mange ting, som jeg tager med videre fra Oplevelsesledelse, og som jeg synes er utrolig relevante for os i branchen, men egentlig også generelt. Noget af det, jeg har bidt mest mærke i, og som jeg bruger i min hverdag, er at tænke over min tilgang til mine medarbejdere, og hvordan jeg proaktivt kan skabe et miljø, der er rart at være i, samtidig med at vi udretter ting.”

— Emilie Jordansen Front Office and Bar Lead på Hotel Oasia

“Det er en kæmpe fordel at få lov til at uddanne sig sammen med folk fra min egen branche. Al den viden og erfaring gav mig en bedre forståelse for de teorier, vi arbejdede med, samt mulighed for at omdanne det til praksis, netop fordi så meget foregår i plenum, og vi kunne snakke på tværs. Derudover har jeg kunnet danne mig et netværk, som i sig selv er meget værdifuldt – især for et ungt menneske som mig, der konstant søger sparring og nye idéer.”

— Emilie Jordansen Front Office and Bar Lead på Hotel Oasia

“Jeg oplevede et sammenhold på Oplevelsesledelse, man ikke oplever andre steder. Jeg har været så heldig allerede at have et modul, og helt generelt synes jeg, at jeg oplever, at folk er nysgerrige på hinanden og på, hvad vi sammen kan udrette, da vi alle er i samme båd. Det er ikke noget, jeg har oplevet før på den uddannelse, jeg har gået på. Det er meget givende at være i et miljø, hvor høj og kvalificeret uddannelse går hånd i hånd med et rigtig godt miljø og fællesskab. Det synes jeg er på grund af den ramme, som Asnæs og Vangstrup har skabt. Og en kæmpe tak til Pernille for at skabe rammen for dette forløb – det har været så lærerigt at lære så meget om sig selv som leder, og hvordan vores lederskab påvirker hver enkelt medarbejder.”

— Emilie Jordansen Front Office and Bar Lead på Hotel Oasia

“Tak for et fedt forløb, det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg har benyttet jer til at blive lidt klogere.”

— Christian Lund Jespersen, souschef på Hotel Koldingfjord

“Uddannelsen i Revenue Management var af høj kvalitet. Annette formår at tage et flyvsk emne og gøre det meget konkret og brugbart. Det er tydeligt at mærke, at hun har et dybdegående kendskab til emnet, og hendes engagerende undervisningsmetode gjorde det nemt at følge med og forstå de forskellige aspekter af Revenue Management.”

— Torben Bager, Operations Manager for Mærsk

“Jeg er helt sikkert blevet en del klogere på vigtigheden af social kapital. Flere og flere stiller andre krav til deres job end bare økonomi og tid. Her fik jeg en masse gode værktøjer og viden, så jeg kunne være med til at påvirke den sociale kapital i en positiv retning, hvilket jeg mener er en leders vigtigste opgave.”

— Christian Lund Jespersen, souschef på Hotel Koldingfjord

“På uddannelsen i Social kapital oplevede jeg et supergodt og fleksibelt læringsmiljø, som var nemt at hoppe ind i som travl souschef og far til to små børn. Samtidig vil jeg gerne rose Louise for rigtig høj faglighed i undervisningen. Man kunne virkelig mærke, at hun var velforberedt, og undervisningen fornemmede jeg fangede alle. Vi kom meget vidt omkring social kapital og flere forskellige gode teorier, som vi kunne tage med i rygsækken på job.”

— Christian Lund Jespersen, souschef på Hotel Koldingfjord

“For mig var det virkelig godt, at uddannelsen var med kollegaer fra branchen. Det gjorde, at vi fik rigtig mange forskellige eksempler at vende i vores samtaler omkring de forskellige teorier. Jeg tror også, at jeg fik givet ét eller to gode råd videre til nogle, som stod i en situation, som jeg selv havde været i. Det gav virkelig meget til dynamikken, at vi havde forskellige funktioner, dog i samme branche.”

— Christian Lund Jespersen, souschef på Hotel Koldingfjord

“Jeg oplevede, at jeg blev klogere på termer og budgetrapportering på uddannelsen i Økonomistyring del 2 — Revenue Management. Jeg blev bedre til økonomi og økonomisk forståelse og kunne forklare vores budget i mine enheder bedre, end hvis jeg ikke havde taget uddannelsen. Annette er også en god formidler, hvilket gør det nemmere at forstå.”

— Kasper Hemmingsen, kok for Jespers Torvekøkken

“At uddanne sig sammen med andre branchefolk giver et netværk og et sammenhold på tværs af vores branche, som man ikke finder andre steder. Forståelsen for, hvordan vores hverdag hænger sammen, betyder, at der er plads til både at besvare en mail og tage et opkald.”

— Kasper Hemmingsen, kok for Jespers Torvekøkken

“Jeg kan varmt anbefale Økonomistyring i praksis og Økonomistyring del 2 —Revenue Management til alle, der ønsker at styrke deres kompetencer inden for økonomi. Asnæs & Vangstrups undervisere er fremragende, og de praktiske opgaver sikrer, at man kan anvende det lærte direkte i sit professionelle liv.”

— Torben Bager, Operations Manager for Mærsk

Økonomistyring i praksis gav mig en solid forståelse af årsregnskaber, nøgletal, udarbejdelse heraf og økonomistyring i hverdagen. Jeg var særligt imponeret over måden, hvorpå underviseren formidlede stoffet. Hendes evne til at gøre komplekse emner forståelige og interessante gjorde læringsprocessen meget lettere. Det var også en stor fordel, at den afsluttende opgave kunne tage udgangspunkt i vores daglige arbejde, hvilket gav mulighed for at anvende de nye færdigheder direkte i praksis.”

— Torben Bager, Operations Manager for Mærsk

“I er super dygtige og kompetente mennesker, der er med til at løfte branchen og gøre den mere moderne, og det er skønt! Så tak for det.”

— Asger Majgaard Klausen, gastronomisk konsulent for Madklubben

“Det giver meget at uddanne sig sammen med andre branchefolk og opleve de udfordringer, man selv har, og spejle dem i andres udfordringer. Gennem sparring med ens medstuderende kan man i fællesskab komme med ideer til, hvordan udfordringerne bedst kan løses.”

— Asger Majgaard Klausen, gastronomisk konsulent for Madklubben

“Jeg har fået en endnu større indsigt i, hvordan jeg agerer på min arbejdsplads, og jeg har fået nogle fantastiske værktøjer med i bagagen fra uddannelsesforløbet i Oplevelsesledelse, der giver mig stor hjælp til at løse opgaverne i mit arbejde.”

— Asger Majgaard Klausen, gastronomisk konsulent for Madklubben

“På Oplevelsesledelse oplevede jeg et højt fagligt niveau og en stor glæde og vilje til at lære fra sig hos underviseren, som smittede af på mig selv og mine medstuderende og skabte en fed platform for læring.”

— Asger Majgaard Klausen, gastronomisk konsulent for Madklubben

“Branchen er kæmpestor, og det er ikke altid, man møder eller lærer sine kollegaer fra søsterrestauranterne at kende. Derfor er det en oplagt mulighed for lidt god gammeldags networking, hvilket kun gør det sjovere at arbejde i branchen samt giver god mulighed for idédeling.”

— Casper Hildebrandt, Bar Manager & Service inspektør for Madklubben

“Jeg er uden tvivl blevet bedre til at se tingene fra et større perspektiv. Servicedesign har givet mig et bredere udsyn på, hvad god service er.”

— Casper Hildebrandt, Bar Manager & Service inspektør for Madklubben

“Uddannelsen i Servicedesign gav mig en ny forståelse for alt det arbejde og de tanker, som ligger bag, hvad god service i virkeligheden er. Der findes uendeligt mange aspekter af, hvad god service er, og faget giver et godt fundament for videreudvikling inden for restaurationsbranchen.”

— Casper Hildebrandt, Bar Manager & Service inspektør for Madklubben

“Økonomistyring hos Asnæs & Vangstrup har været en meget værdifuld og lærerig oplevelse med Annette som en yderst kompetent og empatisk underviser. Jeg glæder mig over det løft, som Asnæs & Vangstrup giver til vores branche.”

— Jon Madsen, restaurantchef for Rolighed

“Jeg kan KUN anbefale ALLE at tage på uddannelse hos Asnæs & Vangstrup – det er en stor fornøjelse! Jeg gør det gerne igen, i hvert fald.”

— Marie Larsen, receptionist for Rungstedgaard

“Jeg oplevede enormt stort engagement fra underviseren på Økonomistyring del 2 – og alligevel blev alt skåret ud i pap! Annette gjorde det muligt for mig at forstå økonomi på en anden måde og forstå, hvorfor det er så vigtigt for os. Jeg oplevede et rum, hvor det var tilladt at stille spørgsmål 700 gange – og der blev gjort plads til diskussioner og debatter, men alligevel holdt Annette altid fast i det relevante og det faglige. Jeg oplevede at få styrket mine kompetencer.”

— Marie Larsen, receptionist for Rungstedgaard

Økonomistyring del 2 — Revenue Management gav mig helt klart større indsigt i, hvor jeg i min stilling kan sætte ind for at øge omsætningen, samt konkrete fokuspunkter til at prøve at reducere omkostninger, både i forhold til variable omkostninger og lønkroner.”

— Janni Vestergaard Hansen, receptionist og selskabskoordinator for Skanderborg Park Hotel & Konference

“Jeg oplevede fælles fodfæste, interesse og forståelse blandt mine medstuderende, hvilket betød, at vi meget hurtigt kunne indgå i en faglig og saglig dialog. Det var utroligt sjovt at være sammen med mennesker, som har interesse for det samme, og som kan bidrage med nye nuancer, indsigter og erfaringer inden for samme emne.”

— Janni Vestergaard Hansen, receptionist og selskabskoordinator for Skanderborg Park Hotel & Konference

“Jeg oplevede stor sammenhæng mellem teori og virkelighed på mit forløb med økonomiforståelse. Jeg mødte ligesindede branchefolk, som stod med mange af de samme problemstillinger som dem, jeg kunne kende fra min arbejdsplads. Jeg mødte engagerede og åbne branchefolk, som alle kom for at blive klogere inden for samme emne. Sidst, men ikke mindst, oplevede jeg en meget behagelig underviser med kæmpe indsigt i og forståelse for branchen. Det var nemt at få hjælp og sparring til sin opgave, og det gav en stor tryghed, at underviseren ikke kun stod med teoretisk indsigt.”

— Janni Vestergaard Hansen, receptionist og selskabskoordinator for Skanderborg Park Hotel & Konference

“Jeg oplevede en stor interesse fra min underviser i min personlige historie, fremtid og udvikling, og stort engagement og initiativ fra alle. Folk der arbejder i Madklubben vil deres arbejde 100%. Det synes jeg er fedt.”

— Signe Schneller, Restaurantchef for Madklubben Amager

“Det er altid spændende og inspirerende at møde kollegaer fra andre steder og med andre arbejdsmæssige positioner. De gode snakke og lærerige diskussioner i forbindelse med "pensum" er med til at skabe nye idéer for en selv og ens arbejdsplads. Jeg bruger min nye viden dagligt, meget lettere end før, og har også brugt den case, jeg lavede i forbindelse med kurset, på mit arbejde. Samtidig har jeg også fået en bedre forståelse for vigtigheden af at bruge Revenue Management aktivt i både restaurant og hotel.”

— Marcus Bøegh Andersen, restaurantchef for GlostrupPark Hotel

“Jeg fik øjnene op for mig selv og mine styrker og svagheder. Jeg er ligeså meget værd som de andre restaurantchefer, der har været i branchen i mange år.”

— Signe Schneller, Restaurantchef for Madklubben Amager

“Jeg vil selv sige, at jeg er blevet en mere tilfreds leder og har genfundet min kærlighed til mit arbejde. Jeg har lært, at selv små ændringer kan have stor indflydelse. Det har været fantastisk at få flere redskaber til at sikre mere tilfredse gæster og kollegaer.”

— Sofie Stenroos, assisterende restaurantchef for Madklubben

“På mit uddannelsesforløb fik jeg indsigt i, hvad begrebet "servicedesign" betyder. Inden jeg startede på faget, havde jeg mange tanker om, hvad servicedesign egentlig var, og jo længere vi kom ind i forløbet, jo flere af mine egne overvejelser blev der sat teorier på. Det har været fantastisk at lære en masse begreber og teorier, som faktisk afspejler sig i erhvervet. Alt, hvad jeg har lært, har jeg kunnet anvende direkte i praksis.”

— Sofie Stenroos, assisterende restaurantchef for Madklubben

“Det gav mig stor tryghed at uddanne mig sammen med mine kolleger og vide, at jeg ikke var alene med mine mange tanker og den forvirring, der indimellem opstår i vores erhverv. Når hele vores profession drejer sig om mennesker, og vi interagerer med mange forskellige typer, er det værdifuldt at høre tingene fra forskellige synspunkter. På mit hold var vi en mangfoldig samling af forskellige DISC-profiler, så det var inspirerende at høre deres metoder og input til, hvordan vi sammen kan skabe en bedre service for vores gæster og kollegaer.”

— Sofie Stenroos, assisterende restaurantchef for Madklubben

“Jeg er ikke den mest skoleglade person, så jeg havde svoret, at jeg ikke skulle på en "almindelig" uddannelse igen. Derfor, da jeg blev tilbudt at deltage i de korte kurser, som Asnæs og Vangstrup tilbyder, hvor jeg samtidig kunne arbejde fuldtid ved siden af, tænkte jeg: hvorfor ikke? Nu har jeg taget tre fag gennem Asnæs og Vangstrup, og jeg må indrømme, at det passer perfekt til mig. Hurtig og effektiv skolegang, hvor alt det, jeg lærer, kan anvendes på arbejdet samme dag.”

— Sofie Stenroos, assisterende restaurantchef for Madklubben

“Asnæs & Vangstup er et fantastisk sted med sindssygt dygtige folk, der er motiverede og har det vildeste engagement. Man bliver vildt inspireret, og dagene flyver af sted.”

— Christoffer Christensen, køkkenchef for Kokkenes Køkken

“Jeg fik en masse med fra faget Service, da man heldigvis kan vikle meget af teorien til min stilling. Udover det giver det en kæmpe forståelse at følge mine køkkenchefer på uddannelser, så man ser deres udfordringer og problemstillinger, som man eventuelt kan bringe med videre på et højere niveau. En masse ros til Marie Louise. Man mærker tydeligt hendes engagement og hvor godt forberedt hun er til undervisningen. Kæmpe plus at der er eksempler på de teorier mm. der er i undervisningen, både fra underviserens erfaringer og fra vores. Dette gør forståelsen meget bedre, især for vores køkkenchefer.”

— Christina Stub, driftssupporter for Kokkenes Køkken

“Jeg oplevede, at alle involverede på Oplevelsesledelse var meget nysgerrige og åbne for at være der. Det var en meget positiv oplevelse og et positivt miljø at være i. Specielt med tanke på, at emnet var en selv og eget lederskab, og dermed potentielt kunne være udfordrende at skulle igennem et review.”

— Martin Glensted, Regional Director of Sales for Strawberry Hotels

“Det var en gave, at der var andre ledere fra andre virksomheder, der anskuede de problematikker, vi berørte, på nye måder. Niveauet var højt, og det var præcis, hvad jeg ønskede.”

— Maise Rygaard, salg- og gæsteservicechef for Madklubben

“Jeg synes helt klart, at Oplevelsesledelse er meget givende, for der er et fælles sprog og forståelse. Det samme gør sig gældende for undervisningen, som er sat op mod vores egen hverdag og dermed bliver relevant og noget, der kan tages med ud i hverdagen fra undervisningslokalet.”

— Martin Glensted, Regional Director of Sales for Strawberry Hotels

“Ved at analysere gæsterejsen på faget Service, oplevelse og værtskab, har jeg gennem undervisningen øget mit bevidsthedsniveau til at vurdere, hvor og hvordan jeg som restaurantchef kan arbejde med at skabe værtskab og oplevelser for at øge mine gæsters loyalitet.”

— Anne Holte Eliassen, restaurantchef for Gl. Skovriddergaard

“Service og oplevelser bliver mere håndfaste efter jeg har deltaget på faget Service, oplevelser og værtskab. Med dét mener jeg, at jeg jo altid har arbejdet med at skabe gode oplevelser for vores gæster, men ud fra en ”learning by doing” tilgang. Nu har jeg dokumentation for, hvorfor det er vigtigt, og hvordan jeg skal arbejde med gæsteoplevelsen.”.”

— Mads Thomsen, restaurant manager for Sovino Brands

“Jeg synes også at det har været superskønt at få nogle redskaber gennem Service, oplevelser og værtskab som virkelig er ”hands-on”. Og lige til at arbejde videre med i huset.”

— Anne Holte Eliassen, restaurantchef for Gl. Skovriddergaard

“For Sovino betyder dét at jeg har taget Service, oplevelser og værtskab, at jeg har fået en større værktøjskasse, som jeg kan bidrage med i driften og mere strategisk - blandt andet. Hvis vi skal åbne nye steder eller vi skal udvikle på eksisterende gæsterejser, så ved jeg nu, hvordan jeg skal udvikle en gæsterejse.”

— Mads Thomsen, restaurant manager for Sovino Brands

“Jeg vil samlet set bare sige at; hvis man ikke allerede sender sine ansatte afsted på uddannelse hos jer, så skal man komme i gang. Det er en investering for både medarbejderen og virksomheden, du ikke får andre steder. Er man ikke til dét med skole, og synes, det hele kan virke en smule svært og uoverskueligt, så skal man ikke være nervøs for Asnæs & Vangstrup. For det hele handler om det, du laver hver dag - du får blot en masse værktøjer til at blive bedre, blive en bedre version af dig selv, bedre leder og bedre kollega. Og så hjælper alle hinanden i mål. Det er en uddannelse, alle kan være med på, hvis interessen for branchen er der.”

— AnnCathrine Nielsen, restaurantchef for Kokkedal Slot

“Jeg har haft min afdeling på uddannelsesforløb under faget Service med fokus på feedback håndtering. Det har været så vellykket, og Marie Louise fra Asnæs og Vangstrup var i det indledende forløb god at kommunikere med og havde en god forståelse for mit formål med forløbet. Vi har i den grad fået sat fokus på- og skabt en øget forståelse for vigtigheden af at håndtere feedback/klager, fået en grundforståelse for analyse af feedbacken, og konkrete værktøjer og forståelse for de trin én god feedback skal indeholde. Jeg er overbevist om, at mine kollegaer i fremtiden er bedre rustet til at udføre opgaven omkring feedback, og at de vil tilgå det med en større arbejdsglæde end før dette forløb.”

— Line Nielsen, kunde- & salgsdirektør for AAMANNS

“Gry er en super motiverende underviser i Coaching og konflikthåndtering, da man kan mærke, hvor meget hun ved om emnet, brænder for det og motiveres af at løfte os. Det er inspirerende.”

— Amanda Leweson, restaurantchef for Sokkelund

Ledelse, der skaber social kapital gav mig en bedre forståelse for kommunikationen både med mine kolleger og gæster. Udover det, er jeg blevet en bedre leder. Jeg har mere overskud, fordi jeg har fået flere værktøjer, der er rigtig brugbare i forhold til at håndtere dét at have med mennesker at gøre. I og med at jeg er blevet en bedre leder, gør det også en kæmpe forskel for mine medarbejdere, og det vises tydeligt på f.eks. vores sygefravær, men også generelt i vores hverdag. Jeg synes, at alle der har mulighed for sådan et forløb hos Asnæs & Vangstrup, skal tage imod det med kyshånd, da det kaster så meget godt af sig.”

— Jonas Schmidt, køkkenchef for Kokkenes Køkken

Human Resource Management har løftet mig til at forstå sammenhængen mellem de små og store beslutninger, jeg tager hver dag, og hvordan de hænger sammen med min virksomheds overordnede strategi.”

— Jeppe Ejvind Nielsen, hotelchef for Hotel Kangerlussuaq

“Vi har haft glæde af samarbejdet med Asnæs & Vangstrup, som vi mere uddybende kan betegne som et godt makkerskab. Vi samarbejder bl.a. om uddannelser til branchen og måling at Net Promoter Scoren (NPS).”

— Helle Danielsen, kontorchef for Small Danish Hotels

“Jeg har i mange år haft et tæt samarbejde med Asnæs & Vangstrup, fordi de har en unik indsigt i hotel- og restaurantbranchen samt en helt særlig evne og nysgerrighed til at gå med på nye idéer. Vi har en åben og meget direkte dialog, og Gry og Annette er blandt mine primære sparringspartnere, som jeg drøfter såvel strategiske- som mere operationelle emner med.”

— Trine Richter, direktør for Bornholm Hotels

Human Resource Management har lært mig at forstå nødvendigheden af, at selv de mindste beslutninger som jeg tager i min dagligdag, skal kunne spejles i virksomhedens overordnede værdier. Vi er, hvad vi gør - både som mennesker og professionelt, ikke hvad vi siger- eller tror, vi er.”

— Jeppe Ejvind Nielsen, hotelchef for Hotel Kangerlussuaq

“Jeg fik en øjenåbner for at tænke ud af boksen, også selvom det ikke passer ind i ens koncept. I dag sætter jeg mange spørgsmålstegn ved vores gæsters rejse hos os, og om dét vi gør, er det rigtige. Det gjorde jeg ikke før, jeg havde været på Oplevelsesøkonomi.”

— Camilla Mørkvig, receptionschef for Wakeup Copenhagen

“Vi har i samarbejde med Asnæs & Vangstrup lagt en uddannelsesplan/kursusforløb for alle vores medarbejdere for at udvikle os, sikre medarbejderne en god ballast for at kunne servicere vores gæster og indfri deres høje forventninger.”

— Tom Boye, adm. direktør for Ruths Hotel

“Asnæs & Vangstrup har i den grad været med til at rykke ved min personlige udvikling - både inden for specifikke fagområder, men også som leder. Jeg har fået et stort ledelsesansvar relativt tidligt i min karriere, og har ofte følt, at jeg stod lidt alene med ikke meget andet end min sunde fornuft. Asnæs & Vangstrup har givet mig konkrete værktøjer, som jeg altid kan læne mig op ad i mit daglige arbejde. Det har givet mig en meget større ro og sikkerhed generelt, og gør, at jeg hviler meget mere i mig selv og tør træffe svære beslutninger.”

— Sarah Kamstrup Christiansen, hotelchef for Strandhotellet

“Faget Oplevelsesøkonomi var jo med til at sætte ord og teori på mit koncept, som jeg ikke ville kunne præsentere med afsæt i teori og praksis, uden den viden jeg fik på uddannelsen. Jeg bruger flere af teorierne i mit daglige virke, særligt ved møder med ledergruppen og mellemlederne. Jeg er blevet mere bevidst om, at innovation skal komme fra alle medarbejdere i virksomheden og ikke kun ledelsen. Ledelsens opgave er til gengæld at sikre facilitering af de mange input til innovation, udvælge dem som rammer inden for skiven og sikre momentum i processen omkring implementering og vedligeholdelse. Ligeledes er det vigtigt, at ledelse værner om kulturen for innovation, så alle idéer bliver behandlet med respekt, uagtet om de skal spire, ”gemmes” til senere eller kasseres. Mixet i OØ-forløbet med teori og praktik fra erhvervslivet, har netop givet mig denne fokus og redskaberne til at kunne sikre en fremtidig innovationskultur og drift.”

— Kristian Vøttrup, driftschef for Charlottehaven

“Gennem Lederens relationskompetencer fik jeg en bedre forståelse af, hvem- og hvad jeg selv er. Med den forståelse, føler jeg mig også bedre rustet til at relatere til mine medarbejdere forstået på den måde, at jeg nu bedre kan analysere på deres reaktioner på udfordringer, forståelsen af forskellen på mennesker. Hvordan man ud fra hver sin baggrund, reagerer forskelligt på samme udfordring.”

— Søren Kulke, restaurantchef for Meyers Kantiner

Ledelse, der skaber social kapital var et meget lærerigt og givende træningsforløb, som jeg så vidt muligt gør brug af hverdagen.”

— Alice Sørensen, kvalitetschef for Løgismose Meyers

“Man skal bruge Lederens relationskompetence til hele tiden at lære at lave små observationer på sine ansatte, så man ved små samtaler eller tilpasninger, kan få en meget mere balanceret hverdag. Og så man kan få rettet til og redt ud inden konflikter opstår.”

— Sif Petersen, køkkenchef for Meyers Kantiner

Jeg vil gerne høre mere

Ønsker du mere information, så kan du skrive til os på

info@asnaes-vangstrup.dk eller ringe på 70 23 48 08.

Du kan også udfylde formularen til højre.