Bæredygtighed og Green Key – nu også i RelationManager
I 2020 er det vigtigt, at gæsten ser ens virksomhed som værende ’Grøn’. Dette kan man blandt andet opnår ved at få en såkaldt Green Key-certificering. Hvis din virksomhed mærkes med Green Key, sender I et signal til omgivelserne om, at I arbejder med bæredygtighed og er med til at passe på miljøet - uden at gå på kompromis med kvalitet og service. Det er der mange gæster som sætter pris på eller kræver – især erhvervskunder fra private og offentlige virksomheder.
For at blive certificeret med Green Key-mærket skal virksomheden opfylde en række specifikke krav om begrænsning af el-, vand- og varmeforbrug samt anvende miljøvenlige og en vis minimumsmængde økologiske produkter.
Det er et pointkriterium, hvor der er scorer 1-5 pr pointkriterium. Der er sammenlagt ca. 130-140 point, som virksomheden skal have over 30 % af.
Læs gerne mere om Green Key her:
https://www.greenkey.dk/en/about-green-key/
Under miljøarbejde er der et punkt (3.30) som omhandler gæstefeedback og dermed RelationManager.
Det betyder:
Gæstefeedback tæller for 3 point af de ca. 130-140 point.
Det er ikke nødvendigt at have gæstefeedback for at opnå “Green Key”, så længe man har over 30% i de andre kategorier.
Selvom gæstefeedback “kun” tæller for 3 point, vil vi dog stadig give jer de bedste forudsætninger for at opnå den “grønne nøgle”. Derfor har vi tilføjet “bæredygtighed” som et underkontaktpunkt i følgende relevante kontaktpunkter:
Værelset: Bæredygtighed: f.eks. energibesparende løsninger.
Restaurant: Bæredygtighed: f.eks. madspild, økologi m.v.
Morgenmad: Bæredygtighed: f.eks. madspild, økologi m.v.
Faciliteter: Bæredygtighed: f.eks. Ladestandere til el-biler, cykler til låns, m.v.
Konference: Bæredygtighed: f.eks. energibesparende løsninger.
Spa: Bæredygtighed: f.eks. energibesparende løsninger.
Overstående opfylder punkt 3.30 “kommentere miljøarbejde” – i ansøgningen kan I dermed godt sætte et kryds i dette felt.