Månedens tip: indsamling af e-mailadresser - læg jeres egen strategi
Hvordan får vi en bedre datakvalitet?
Lav datakvalitet giver et forringet grundlag for vigtige beslutninger, og det kan resultere i mislykkede processer, spildt arbejdstid og utilfredse gæster.
I første omgang er det en god ide, at få et overblik over hvem “kilderne” er til at indsamle e-mailadresser.
Dette kan blandt andet være:
• Bookingsystem
• Arrangører
• Mødeplanlægger
• Andet?
Processer for indsamling af e-mailadresser på gæsterne:
E-mailadresser for overnattende gæster indtastes i bookingsystemet.
Ved booking af møder/fester m.v. anmode arrangør om e-mailadresser på deltagere i en fil til brug for kvalitetskontrol.
Der skal lægges en plan:
• Deltagerlister fra arrangører (som tak får de en analyse fra deres arrangement)
• Velkomstbord med registrering af deltagere
• Uddeling af “flyers” på frokost tallerkenen
• Møde med gæsten i kaffepausen
• Konkurrencer om hvor mange der indsamles
• Værtinden der taler med gæsterne ved morgenbordet
• Bede gæsten om e-mail ved wi-fi login.
Hvordan er det hos jer?
Undersøg om det er muligt at optimere jeres strategi vedr. indsamlingen af e-mailadresser.