Rådgivning > Analyser > HOREVU > Inspiration: seneste nyt

 Inspiration: seneste nyt


Når du ser på din forretning fra nye vinkler, vil du blive inspireret til at se nye muligheder, og måske træffe nogle andre valg. Her på siden kan du finde en række artikler, der berører hele virksomhedens såkaldte ‘balance scorecard’ - det vil sige de økonomiske sammenhænge til ansatte, kunder og de rammer virksomhedens drives i.

Vi håber du vil lade dig inspirere, god læselyst!

Du kan deltage i vores aktuelle analyse her ved at trykke på knappen. Når du deltager i analysen, sender vi dig analyseresultater med sammenligning til din egen drift, og med forslag til videre handling.

Derudover kan du læse mere om vores Masterclass her:

Artikler fra Asnæs & Vangstrup


En disciplin du skal mestre,
hvis du er i hospitality

Mangel på arbejdskraft kan få betydning for dine åbningstider. Umiddelbart er kortere åbningstider dårligt for forretningen, men ikke nødvendigvis.

Beslutninger på et oplyst grundlag

De fleste af os siger ”ja tak” til at træffe de daglige beslutninger på et oplyst grundlag. Udfordringen er imidlertid, at det er kompliceret og uoverkommeligt at skaffe det fulde overblik.

Løftet alle kan forstå - også gæsterne

Har du fornyligt forholdt dig til jeres Value Propositions? Eller gæsteløftet – som vi foretrækker at kalde det. Et stærkt, velkommunikeret og indarbejdet gæsteløfte skaber loyale…

Vækst x sparsommelighed = øget indtjening?

Historisk har øget indtjening i vores branche gået via vækst og sparsommelighed. Det har næsten pr. automatik altid resulteret i en god og sund drift.

Værdien af en god
optakt

Branchen står i år foran en ekstra spændende højsæson hvor alting er som aldrig før. Oven på et par udfordrende og anderledes år skal alle finde deres ben i en ny virkelighed.

Øgede omkostninger? Man kan ikke være alt for alle

Hotel- og restaurationsbranchen er ramt af historisk høje prisstigninger på alle områder, der ikke kan håndteres med de velkendte; ”vi løber lidt hurtigere”, ”det er forbigående”.

Guide til
prissætning

At definere og sætte det rette prispunkt er en af de sværeste kunstarter i oplevelsesbranchen og samtidig den vigtigste. For hvad nytter det at have fulde huse, hvis gæstens pris ikke…

Styrk
processerne

8 ud af 10 hoteller mangler arbejdskraft, endda i en periode med mindre efterspørgsel. Lige nu afbødes det af manglen på internationale gæster, men det er forhåbentligt…

Øgede omkostninger? Man kan ikke være alt for alle

Nøglen til øget vækst er interaktion med gæsten, både mens gæsten er i virksomheden, og når gæsten har forladt virksomheden. Dét at kunne måle og styre interaktionen…

Positiv udvikling i
NPS’en

På tværs af alle brancher anses enhver NPS (Net Promoter Score) over 30 som god, over 50 som værende rigtig god og over 70 som fremragende. I RelationManager, hvor vi årligt…

Let på aktiver - tung på stemning og oplevelser

I Analyseklubben har vi spurgt landets restauratører, hvad de forventer, at gæsterne har fokus på i 2020. Det er der kommet en række interessante trends ud af.

Conference Revenue Management

Hvordan sætter vi prisen for de forskellige segmenter, og tjener vi overhovedet mest eller nok på vores yndlingskunder? Jeg er selv meget inspireret af…