Få inspiration > Vores bøer

Vores bøger


Nordisk servicesyn
Af Gry Asnæs, Katja Hessel og Nille Presskorn

Har du tjek på dit serviceDNA og styr på dit servicegen? Kommunikerer du rigtigt, og bruger du samarbejde og høj social kapital til at forbedre din egen og dine medarbejderes service? Begrebet “service” bruges i flæng, men hvad er egentlig god service? Og findes der en særlig nordisk service? Det er blot nogle af de emner, denne bog tager fat i.
Nordisk servicesyn er skrevet til dig, der arbejder med service, hvad enten du er studerende, underviser, medarbejder, leder eller virksomhedsejer. Hensigten med bogen er at få dialogen om den gode service tilbage til rødderne - dér, hvor vi kan drage nytte af vores nordiske grundværdier som ligeværdighed, åbenhed, fleksibilitet og ikke mindst tillid. Omdrejningspunktet i bogen er således relationer mellem mennesker: Relationen til gæsten, relationen til kollegaer og relationen til ledelse og samarbejdspartnere.

Coaching og konflikthåndtering
Af Gry Asnæs og Pia Lindkvist Knærkegaard

Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt. Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin.

Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Denne bog behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, at samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. I bogen skal coaching udelukkende forstås som et værktøj, og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching.

Økonomi- og indtægtsstyring for oplevelseserhvervet (ny og opdateret udgave af den bog, der før hed “Økonomistyring i praksis”)
Af Annette Vangstrup

Økonomistyring i praksis er til dig, der enten studerer på serviceøkonomuddannelsen eller læser et af akademifagene ‘Økonomistyring i praksis’ eller ‘Anvendt økonomi’. Herudover kan alle, der har økonomisk ansvar i hotel-, restaurant- og oplevelsesvirksomheder, finde inspiration til indsatsområder og mulige forbedringstiltag. Økonomistyring i praksis giver en praktisk indføring i den økonomiske styring i en hotel-, restaurant- eller oplevelsesvirksomhed og indeholder generelregnskabsøkonomisk teori. Økonomistyring i praksis indeholder praksisnære cases og eksempler, der er specielt relevante for oplevelseserhvervet, og som kan danne grundlag for egne cases. Endvidere er der et kapitel, som er en opsamlende case, hvor bogens teori udfoldes i praksis.

Fokus gør forskellen
Af Gry Asnæs og Annette Vangstrup

Inspiration, fakta og værktøjer til restauranter, hoteller og konferencesteder. Du er godt på vej til at gøre det sjovere at læse tallene på bundlinjen. At du har åbnet denne bog, er det første skridt på vejen. Vend de næste blade, læs, dyk ned og brug af det, som passer til dig og din virksomhed. Vores ambition er kort fortalt at ruste de enkelte virksomheder til at blive endnu bedre til dét, de i forvejen er gode til, og at opnå den anerkendelse, de fortjener. Vi håber inderligt, at bogen inspirerer og hjælper ledere, mellemledere, ja alle ansatte i branchen. Og bogen er meget mere end bare en bog. Det er en holdning til dig selv og dit arbejde. Et signal om, at du tager den virksomhed, du arbejder i, seriøst og er villig til at gøre det, der skal til. Læs den, brug den, og medvirk til at forbedre, udvikle og forandre virksomheden og dit arbejdsliv.

Bogen kan kun købes igennem Asnæs & Vangstrup.
265 kr. eks. moms + porto 75 kr.

Jeg vil gerne høre mere

Ønsker du mere information, så kan du skrive til os på

info@asnaes-vangstrup.dk eller ringe på 70 23 48 08.

Du kan også udfylde formularen til højre.