Projekter > Udviklingsprojekter > Strategi og forretningsudvikling

Strategi og forretningsudvikling


I vores team har vi mange års erfaring med forretningsudvikling og til at bidrage med skabe overblik over strategiske indsatsområder. Vi tilbyder at videregive vores erfaring og bidrage til, at netop din virksomhed står stærkere til fremtiden. Er du SMV virksomhed kan vi vælge vores team som rådgiver f.eks. på de faste rådgiverpakker:

  1. Forretningsmæssig sparring

  2. Strategi og organisationsudvikling

Alle forløb er individuelle og tilpasset netop virksomhedens behov. Her er et eksempel på et projektforløb:

Typisk planlægges et opstartsmøde, hvor ejer/ledelse præsenterer ønsker og tanker for fremtiden, herunder hvilken ambition, der er for forretningsmodellen i forhold til fx vækststrategi og tanker om økonomiske mål i forhold til branchens gennemsnitlige indtjening. Herudover drøftes organisationens kompetencer og kultur, og dermed grundlaget for den ønskede strategiske udvikling.

Herefter mødes vi med virksomhedens ejer/ledelse og projektgruppe min. 10 gange af fleksibel længde over 8-10 måneder, og hvor vores rådgiverteam bidrager med følgende fokusområder:

  • Identificerede indsatsområder på grund af gab-analyse og ønske omkring ’best-practice’, herunder arbejde indenfor økonomi, kunderejse og medarbejderudvikling.

  • Afdækning af nuværende kompetencer i organisationen, og dialog om kommende behov.

  • Vurdering af ønske til vækst, herunder vurdering af vækst i eksisterende forretning og/eller udvidelse med nye enheder/nye produkter og/eller investeringer.

  • Dialog om inddragelse af relevante samarbejdspartnere, der kan gavne og udviklingen virksomheden.

  • Implementering af en økonomisk forbedringskultur, hvor vi bidrager til, at det ønskede mål kan nås.